tisdag 25 februari 2014

Att gillar udda saker.

När jag var liten kanske 9 år, så älskade jag rosa. Jag hade rosa skor, jacka, tröja,byxor, smycken, naglar ALLT ALLT ALLT kunde vara rosa. Sedan kom en period när jag började avsky rosa, färg över huvudtaget! min såkallade "Emo period". Jag hade en svart kalufs, kraftigt målade ögon, nitar, converse, dödskallar.. ja ni fattar. Sedan nu de senaste åren har en färgperiod tagit överhanden över mitt liv. Det kan bero på mina svarta år när färg var minst sagt frånvarande, det kan också bero på att mina två systrar och mamma inreder sina hem med VITT, ni vet shabby chic.. som ni kan förstå utifrån att jag gillar 50/60 tals inredning så följde jag inte riktigt deras stil. Jag gillar färg så himla mycket nu för tiden. Man blir så glad av starka, klara, spralliga färger! så jag försöker att ha färg hemma, inte allt för mycket, men det är långt ifrån svart och vitt varken på mina kläder eller i hemmet. Färg förgyller och piggar upp tråkiga dagar tror jag, jag tycker att alla ska våga lite mer färg helt enkelt.

Jag är ju även ett fan av udda saker, "konstiga" saker helt enkelt, sådant som kan kännas lite överdrivet, " less is more" är verkligen inte ett passande uttryck i mitt liv, More is More, alltid! jag tycker att man skall våga sticka ut litegrann, det finns trots allt bara en av dig så lika bra att göra det absolut bästa av det.

Har föresten sett att ni är några som läser den här, va roligt! välkomna och jag hoppas att ni fortsätter läsa.
Ni får gärna lämna en kommentar om vem ni är och länka till er egna blogg om ni har någon också.

Föresten så lyser solen här i Umeå idag, fantastiskt! den har varit väldigt efterlängtad.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar