söndag 9 mars 2014

Söndagen den nionde mars

Har varit hos mamma idag och sytt ett draperi som skall vara i köket. Vi har nämligen köpt en diskmaskin och fick ta bort skåpsdörren som varit där förut, så jag piffade till det hela med ett fint tyg. Hon hade hittat ett fat till en Spisa ribb te-kopp på vinden hos min mormor och morfar, så berättade hon att när hon var liten hade mormor och morfar massa Spisa ribb koppar , både te och kaffekoppar. Mormor har även haft en röd kobra telefon som hon gav bort tilll någon för väldigt länge sedan... det gör lite ont i retrohjärtat att höra det. Mamma har också 2 kaffe koppar i Spisa ribb som hon köpt för 10 kronor styck på en loppis för några år sedan, avundsjuk? litegrann...
Hon har även en så fin telefonbänk uppe på övervåningen med en 50 tals spegel till, hon har ingen plats för den men jag har sagt att hon MÅSTE spara den tills vi får större lägenhet! kanske till och med får plats med spegeln här hemma. Hittade även ett fat som Wilhelm Kåge gjort, så säger mamma " men jag behöver inte det där, ta det du" Ibland gör man fynd på de mest otänkbara sätten, haha.

Jag och min svärmor var på myrorna i Tisdags, de hade en tema vecka med massa fina retrosaker. Jag köpte 3 glas som kostade 10 kr styck, en klänning och fina gamla bestick. Det var fina fynd, men jag hade mer än gärna köpt hem en telefonhylla, men tyckte de var lite för dyra med tanke på vilket skick de var i.

Jag har även köpt mig en ny kopp, en nyproducerad från märket Littlephant. Jag älskar mönstret på dem och har tänkt samla på mig alla kopparna, de är perfekta tekoppar!
Jag tror inte att man kan ha för många tekoppar, det tror däremot karln min, men så länge man använder alla så kan det inte räknas som för många eller hur?

Imorgon är det dags för en ny vecka, jag längtar redan till helgen, men vi får hoppas att denna vecka skall gå fort. Ska dricka mycket te i min nya fina kopp!
Godnatt

Lägg till bildtext








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar