lördag 10 maj 2014

England.

Hej på er! länge sedan jag skrev nu. Jag har varit i England i två veckor nu på studieresa, vi har alltså bara två veckor kvar här. Hur det känns? så blandat! trivs jättebra här men saknar ju självklart min familj och pojkvän. Jag försöker ändå passa på att bara njuta av att vara här. Förra helgen var vi i London och den enda vintagebutiken jag hann besöka var Beyond retro, tyvärr så är sällskapet inte lika intresserad, eller de är inte alls intresserade av vintage shopping alls så det blev en kort titt där inne. Idag å andra sidan skall jag och min värdmamma åka runt på vintage butiker här i Leeds, som är stället jag bor på. På tal om Leeds måste jag berätta om när jag var liten mamma tog alltid med mig till myrorna, som jag nämnt innan i ett annat inlägg, en gång när vi var där hittade jag en halsduk, en supporter halsduk som det stod Leeds på, den köpte jag. Jag vet inte varför, jag hade aldrig ens hört  talas om Leeds, men den tilltalade mig. När jag sedan hade på mig den i skolan dagen efter blev jag  mobbad för att jag inte ens visste vad varken Leeds låg eller vad det var för fotbollslag, efter den dagen använde jag aldrig mer den halsduken. Fy vilken långnäsa de alla skulle få om de visste att jag är här nu och vet mer än de någonsin kommer veta om Leeds, känn på den ni mobbare!

Hur som helst, vi ska iväg till butiker idag och jag hoppas verkligen på att hitta det perfekta fyndet, en vacker 60 tals klänning kanske. Jag ser fram emot att få gå med någon som har delat intresse och vet var man hittar de bästa butikerna. Jag lovar att visa ikväll om jag hittat något.

Nu skall jag ta en luuuugn morgon och bara lyssna på musik och slappa.

Ha en bra helg loppisvänner

Cheers!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar